proterra-bus2

 

Her geçen yıl bir adım daha ileri giderek elektrikli otobüs sınıfının standartlarını belirleyen Proterra, iki motorlu versiyon ile dizel rakiplerine göz dağı veriyor.

Elektrik ünitelerinin belki de ilk olarak entegre edilmesi gerekenlerden birisi hiç şüphesiz toplu taşımanın bel kemiğini oluşturan otobüsler. Yolculuk kalitesini doğrudan etkileyecek olan bu değişimle birlikte özellikle şehir içerisinde karbon salınımında hatırı sayılır oranda olumlu etki gözlemleyebileceğiz. Çok hızlı ilerleme olmasa da Türkiye’de de yavaş yavaş haberlerini daha çok duymaya başladığımız bu değişim sinyallerinin başını meraklılarının kolaylıkla anımsayabileceği Amerika merkezli Proterra üstleniyor. Eylül 2016’da 966 kilometrelik menzil ile piyasaya girerek adından söz ettirmeyi başaran şirket aradan geçen tam bir yıllık zaman diliminin ardından limitlerini tek şarj ile 1.772 kilometre menzile kadar çıkarmayı başarmıştı. Catalyst E2 adı verilen otobüs modelleriyle bir dünya rekoru olarak kayıtlara geçen bu değerler yeni yılla birlikte performans noktasında da iyileşmeye başlıyor. Artık Ar-Ge sürecini biraz daha performansa noktasına yönelten ekip, yeni modellerinde çift elektrik motoruna yer verecek.

Limitlerin gözle görülür artışı Proterra Catalyst E2 DuoPower adıyla yepyeni bir rota üzerinden testi gerçekleştirilen yeni versiyonun tek seferde kat edebileceği menzil değeri 1.770 kilometre olarak rekora yakın bir seviyede seyrediyor. Çift motorun beraberinde getirdiği performans değerlerine baktığımızda ise kombinasyon sonucunda ortaya 510 beygir gibi bir gücün çıktığını görüyoruz. 0’dan 32’ye 4,5 saniyede çıkabilen bu versiyonun maksimum sürat değeri içinse şimdilik yaklaşık 100 km/s gibi bir değer telaffuz edilmekte. Üretim bandının genişletilmesi adına 200 milyon dolar gibi ciddi bir yatırıma girişen Proterra’nın adını kısa vadede daha sık duyacağız gibi gözüküyor.

https://www.log.com.tr/proterranin-menzil-rekortmeni-elektrikli-otobusu-cift-motorlu-versiyonuyla-performansi-yeni-boyuta-tasiyor/galeri/2/